Tuesday, July 24, 2012

PENCARIAN SUKARELAWAN UNTUK RAMADHAN DISCOVERY: "SIAPA MEREKA DI HATI KITA" DAN RAYUAN SUMBANGAN

Sukacita dimaklumkan UNGGAS Malaysia dengan kerjasama Universiti Teknologi Petronas (UTP) , NGO muda Pulau Pinang, qaryah Masjid Kapitan Keling dan agensi kerajaan akan mengadakan satu program bersempena dengan kedatangan bulan Ramadhan yang mulia ini. Hal ini demikian kerana pada bulan ramadhan, golongan gelandangan adalah antara golongan yang akan memenuhi jalanan di sekitar Georgetown. UNGGAS dengan kerjasama pihak-pihak di atas akan mengadakan program khas iaitu "Ramadhan Discovery: Siapa Mereka Di Hati Kita " bagi meraikan kelompok ini, dalam masa yang sama cuba berusaha mewujudkan pusat perlindungan ( shelter) untuk golongan ini.

Antara impak yang boleh diperoleh dari program ini adalah:
  • Mengumpul maklumat gelandangan yang ada di Pulau Pinang.
  • Mengenalpasti isu sebenar yang dihadapi oleh golongan ini.
  • Mendekati golongan ini bagi tujuan dakwah dan pendidikan.
  • Mengenalpasti masalah sebenar gelandangan.
  • Peserta akan didedahkan kepada realiti kehidupan masyarakat.
Untuk program ini kami mencari sukarelawan yang berminat untuk membantu kami untuk menjayakan program tersebut yang dijangka akan diadakan pada 3 dan 4 Ogos 2012. Selain sukarelawan daripada Universiti Teknologi Petronas ( UTP ), kami juga berbesar hati untuk menerima sukarelawan lain pada program tersebut. Jom ramai-ramai kita membantu demi kesejahteraan masyarakat. 


UNGGAS Malaysia juga berbesar hati untuk menerima sumbangan daripada orang ramai yang sudi untuk menyumbang kepada 200 gelandangan sempena program ini.Diharapkan dengan sumbangan ini dapat memberi sedikit kegembiraan kepada insan-insan gelandangan ini.


No comments:

Post a Comment