Wednesday, June 11, 2014

"SEDEKAH PERALATAN SEKOLAH" Ramadhan ini

Ramadhan lepas, warga gelandangan diberikan satu set makanan (air kotak, buah, biskut) serta wang tunai.

Ramadhan kali ini, UNGGAS Malaysia memutuskan untuk memberikan biskut raya, air kotak dan yang paling penting adalah set peralatan sekolah.

Mengapa set peralatan sekolah menjadi pilihan? Kerana ada keluarga yang bergelandangan membawa anak-anak mereka sepanjang Ramadhan.

Justeru, UNGGAS Malaysia memohon sumbangan: "SEDEKAH PERALATAN SEKOLAH" dan juga lain-lain sumbangan seperti biskut raya, air kotak. Wang tunai juga dialu-alukan.

Info lanjut: 0139408380(AJK Penajaan)

Set peralatan sekolah untuk anak-anak gelandangan




Antara keluarga yang dijumpai
Menurut pemerhatian kami, pada setiap Ramadhan, bilangan keluarga yang bergelandangan di sekitar Georgetown akan bertambah. Namun, apa yang lebih menyedihkan, anak-anak turut bergelandangan kerana terpaksa mengikut ibu bapa mereka.

Justeru, Ramadhan kali ini, UNGGAS Malaysia bukan sahaja memberikan sumbangan kepada ibu bapa, bahkan berhasrat untuk menggembirakan anak-anak ini dengan pemberian SET PERALATAN SEKOLAH.

Dalam masa yang sama, UNGGAS Malaysia mengajak sesiapa yang berminat untuk beraktiviti bersama kanak-kanak yang bakal ditemui dan ibu bapa, bolehlah mendaftar sebagai sukarelawan sekarang.

Info lanjut: 0174133858 (Hotline), 0145058825 (AJK Pendaftaran)



Info tambahan:-

Program "Santuni Vagabond" adalah salah satu program di bawah Program Mega: Kembara Ramadhan. Program Mega ini adalah anjuran bersama NGO UNGGAS MalaysiaAMANI MalaysiaAPI Malaysia, Kumpulan MIM BROTHERS dan Pergerakan Perkhidmatan Msyarakat USM.








No comments:

Post a Comment