Monday, October 12, 2015

Adakah aku diterima?

Sebelum kelas Pendidikan Islam bermula, cikgu sempat berbual dengan salah seorang penghuni STB (Sekolah Juvana)

Beliau tiba-tiba meluahkan perasaan.

"...Cikgu.. Saya malu, keluar nanti saya tak tahu nak buat apa. Mak ayah saya dah meninggal. Ada abang, pun dah meninggal. Saya tinggal dengan atuk perempuan saya ja. Mak saudara, bapa saudara semua dah tak ambil peduli..."

"... Cikgu rasa orang terima saya tak?..."

------------------------------------------------

Adakan mereka akan diterima masyarakat? Atau hanya perasaan mereka sahaja? Anda jawab.

------------------------------------------------

* Apa yang mereka perlu hanya PERHATIAN, KASIH SAYANG. Tak da yang lain *

#ProjekBuFFER
#SekolahTunasBaktiTelukAirTawar




No comments:

Post a Comment