Monday, October 12, 2015

Projek BuFFER: KEMDURI bersama NGO BAKUN

KEMDURI (KEM + KENDURI)
Hari ini, Badan Kebajikan Anak Yatim BAKUN telah mengadakan sebuah majlis sambutan Aidiladha bersama anak-anak yatim. UNGGAS turut berkesempatan bersama mereka memberikan pengisian. Berikut merupakan laporan yang disediakan oleh Saudari Siti Zakiah Binti Abdullah.
LAPORAN PROGRAM KEMDURI (KEM + KENDURI).
Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim dan Miskin Al-Mukmimun ( BAKUN)dengan kerjasama Skuad BuFFER UNGGAS MALAYSIA mengendalikan program Kem Motivasi dan Kenduri sempena AidilAdha ( KEMDURI ) di Kg.Kubang Juluk,Kuala Nerang,Kedah bermula 2hb Okt-3hb Okt.2015 .
Program ini bertujuan untuk menyampaikan mesej kepenggunaan kepada warga kampung dan juga pengisian minda bersama anak yatim serta jamuan kenduri sempena aidiladha.
Skuad BuFFER telah diberikan kepercayaan untuk mengisi slot minda dan juga mengendalikan sukaneka.Antara aktiviti yang dijalankan ialah ' Awak Sayang Saya Tak ? ' , 'Wau Hebat' dan juga kuiz minda.
Manakala permainan sukaneka yang dijalankan pula ialah Musang Berjanggut dan juga Belonku Besar Sekali.
Ini adalah kali kedua Skuad BuFFER diberikan amanah dan kepercayaan untuk memberikan pengisian minda kepada anak-anak yatim BAKUN.
Semoga segala usaha dan ilmu yang dicurahkan dapat diaplikasikan oleh anak-anak yatim dan juga warga kampung sekalian.




No comments:

Post a Comment