Monday, July 5, 2010

Pendedahan Konsert 'UNDERGROUND'

ketika berada di Shoping kompleks SUMMIT BUKIT MERTAJAM, kami telah menemui satu kedai yang lengkap menjual aksesori dan pakaian Black Metal, Skin Head, Punk, Grunge, Gothic, EMO, dan pelbagai lagi jenis aliran imej. dalam pada itu, kami juga menemui satu notis hebahan berkaitan konsert (GIG) Underground yang melibatkan beberapa genre muzik antaranya Ska, Punk, Heavy Metal, dan Black Metal.











9 comments:

  1. salam saudara.. saya tertarik dengan post saudara yang ini.. untuk pengetahuan saudara, konsert underground ini terleak pada individual itu sendiri. kalau saudara kata konsert ini menyebabkan permasalahan moral, ianya subjektiv. bagi saya, apa jua bentuk konsert atau hiburan, semuanya akan lead kearah permasalahan moral! hatta kalau pergi konsert search sekalipun. saya secara jujur, tidak menyalahkan remaja ini untuk pergi kerana mereka meminati muzik yang kerajaan tidak sama sekali bagi permit untuk bermain! saya tidak nafikan ada yang kalangan remaja yang pergi minum minuman alkohol, tetapi tidak semuanya sebegitu. untuk menyalahkan konsert tidak sesuai. saya lagi suka menyalahkan individu itu sendiri. saya sedikit hairan kenapa permasalahan remaja seringkali diakitkan dengan muzik yang tidak radio friendly. (yang tidak didengar di radio). bagi saya, permasalahan remaja adalah berpunca dari permasalahan keluarga, keadaan sosio ekonomi yang tidak berapa bagus dan kurangnya didikan agama dari keluarga atau masyarakat. meminati muzik yang "pelik" tidak akan menjerumuskan remaja kepada permasalahan sosial JIKA ikatan kekeluargaan yang kuat wujud. ini pendapat peribadi saya. maafkan saya jika saya menyinggung mana mana pihak.

    wan
    p/s saya sepatutnya pergi program saudara "landas" tetapi terpaksa pulang ke kampung atas urusan peribadi. saya menyokong usaha saudara ini.

    ReplyDelete
  2. maaf bertanya. apa yang tak kena dengan konsert ni? apakah dengan menyertai konsert tersebut, anak muda kita terjebak dengan jenayah? menjadi perogol bersiri? menjadi mat rempit? menjadi penyimbah asid? membunuh, merompak atau menyamun?

    saya bersetuju dengan pendapat saudara wan di atas.muzik hanya alunan bunyi.dan ianya adalah subjektif.mana mungkin menyesatkan pendengar. jika lirik menjadi punca, mengapa tidak tidak dari awal anak2 kita diasuh dan ditanamkan pendidikan agama secukupnya agar bisa mereka menangkis segala dakyah2 yang menyonsangkan aqidah?

    ada teori mengatakan :
    Umumnya, muzik berperanan bukan sahaja sebagai pembentuk penampilan fizikal seseorang malah turut mempengaruhi inter-personal seorang individu itu. Lebih tepat, sebagai pengukir identiti.


    Teori psikologi turut menyatakan muzik adalah markers yang merujuk kepada setiap karekter yang ada dalam personaliti seseorang. Hujah ini dikuatkan dengan kajian yang dijalankan. Kita dapat lihat, diet stabil muzik yang rancak menjadikan seseorang itu lincah, pendedahan berterusan kepada muzik klasikal pula membuatkan seseorang itu bijak.


    TETAPI, sejauh manakah kebenaran tentang teori tersebut??? Bukan semua peminat muzik klasik itu bijak.dan bukan semua yang meminati irama muzik keras itu BODOH. jika benar muzik keras ini banyak memberikan masalah. sila buktikan dengan bukti yang kukuh. apakah ada satu tangkapan yang pernah dibuat oleh pihak berwajib bagi mengukuhkan fakta bahawa muzik keras mengundang masalah sosial? apakah pernah ada perogol yang ditangkap itu mat metal? bagaimana dengan seorang individu yang berkhidmat di dalam TUDM di labuan berpangkat MEJAR meminati irama death metal??? bagaimana pula seorang peguam meminati muzik metal? bagaimana pula seorang pengarah urusan syarikat terkrmuka juga meminati muzik metal??? apakah mereka bodoh atau tidak bijak seperti apa yang terkandung dalam teori di atas???

    bagaimana dengan bentong kali? botak chin? mat komando etc...? botak chin, meminati muzik klasik opera china. apakah dengan mendengar muzik klasik tersebut menjadikan dia bijak? mengapa beliau bertindak menjadi seorang pengganas sedangkan dia bukanlah salah seorang peminat irama muzik keras?

    Dato' NIk Mustafa (bekan naib canslor UM@UPM) pernah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka yang cuba mengharamkan muzik metal ni adalah mereka2 yang dari golongan berpemikiran kelas ke3. saya amat bersetuju.mengharamkan tidak bisa menyelesaikan masalah. sebaiknya cuba pendekatan lain. dengan mengizinkan mereka berhibur@ beraksi di tempat terbuka contohnya. bila berada di tempat terbuka, mungkin mereka akan berasa sedikit malu untuk melakukan perkara2 yang tak elok atau yang tidak bersesuaian dengan budaya kita. bila berada di tempat terbuka, memudahkan pihak berkuasa memantau setiap inci pergerakan serta perlakuan mereka. ini mungkin sedikit sebanya boleh menghalang mereka dari "bermasalah".

    ReplyDelete
  3. mengharamkan terus bermakna membunuh jiwa mereka. sudah tentu mereka akan memberontak dan mungkin akan jadi sesuatu yang lebih buruk dan mungkin tidak lagi mampu dikawal walau PM sekalipun turun padang.

    apa yang saya lihat, sejah mula isu ini diperkatakan.tidak ada seorang pun yang ikhlas memperjuangkan agenda menyelamatkan anak bangsa.tindakan ini hanya mengharabkan imbuhan dalam bentuk material dan mengharapkan pujian oleh pihak tertinggi semata-mata. jika benar2 ikhlas, mengapa tidak kita dekatkan diri dengan mereka. mengambil tahu apa yang tersirit di sebalik jiwa mereka sepertimana yang dilakukan oleh dewan pemuda PAS??? ini tidak, semua media arus perdana terus terusan menghentam dengan menyamakan 300% muzik metal malaysia dengan muzik metal di barat.

    Ramai di antara mereka yang ditohmah, difitnah malah ada yang dibuag keluarga dek percayakan bulat2 apa yang diperkatakan oleh media massa. dengan apa yang mereka lalui, akan timbul perasaan dendam di dalam jiwa mereka. maka, akan bertambah sukar untuk mereka dibentuk. atau memingkinkan mereka mencari sesuatu yang lain untuk melepaskan kemarahan.itu lagi tinggi riskonya mereka melibatkan diri dengan perkara yang lebih buruk.

    mengapa pihak kalian mencari sesuatu yang tersirat untuk berdakwah sedangkan terang-terangan tidak menutup aurat itu adalah haram.itu lebih mengundang banyak masalah sisial dan juga turut mengundang bahaya dirogol, diculik atau dibunuh. mengapa tidak "pegang" mereka yang mendedahkan aurat lalu dihantar ke mana2 sekolah atau pusat kaunseling?

    jika benar kalian dengan bangganya mengaku pertubuhan menangani gajala sosial, mengapa tidak selidik asal permasalahan? lemahnya iman kerana kita disogok dengan dakyah dan agenda yang bertentangan dengan islam. musuh utama adalah pemakanan kta. dari mana sumber makanan dan pendapatan untuk mengisi perut yang kosong??? cuba kaji semua tu.

    yahudi sudah lama memusuhi kita.sedarkah bahawa pihak tertinggi di negara kita sendiri yang memimpin tangan mereka masuk ke malaysia? apakah tidak kalian sedar akan hal ini atau kalian sendiri turut bersekonkol dengan menjadi pak turut yang membutakan mata dan memekakkan telinga??? atau pendedahan ini hanya bersifat politik???

    cuba kaji dan selidik bagaimana Bank Of Rothschild boleh bertapak di malaysia? siapa itu rothschild? jika kalian UNGGAS tak tahu akan hal ini, saya selaku salah seorang ahli NGO Islam malaysia akan tolong pihak kalian dedahkan supaya masyarakat tahu hal sebenarnya.

    ReplyDelete
  4. Bank Rothschild Bertapak di Malaysia

    Setelah sekian lama membiarkan Malaysia dikuasai penjajah-penjajah Freemason UK, kini pada tahun 2010 barulah bapa segala konspirasi Yahudi antarabangsa, House of Rotshchild membuka pejabatnya di Kuala Lumpur.

    Ketibaan raksasa konspirasi di Malaysia ini adalah kesinambungan dari pengumuman Perdana Menteri Malaysia yang memberi kebenaran kepada agen Rothschild iaitu Goldman Sachs Bank untuk membuka pejabatnya di Kuala Lumpur buat pertama kali.

    Di dalam laporan yang dikeluarkan oleh FinanceAsia, ia menyebut Datuk Seri Najib tun Razak telah mengeluarkan lesen kepada bank Yahudi ini pada 8 Disember 2009 sebagai isyarat membenarkan pembukaan cawangannya di Malaysia.

    Walaupun di dalam laporan tersebut menyebut bahawa Goldman Sachs hanya dibenarkan menguruskan institusi kewangan (yang berkaitan Malaysia) di luar negara tetapi pembukaan pejabatnya di sini sudah memberi spekulasi ekonomi yang kritikal dikalangan para pelabur tempatan.

    Penjenayah Ekonomi Antarabangsa

    Goldman Sachs adalah individu yang disyaki menaja perang Israel-Palestin pada 2008 lalu. Kesemua konspirasi-konspirasi teoris barat seperti Texe Marrs, Alex Jones, David Icke, Jeff Rinse dan lain-lain bersetuju sebulat suara bahawa perang tersebut didalangi oleh keluarga Rothschild melalui agennya Goldman Sachs Group.

    Kini bank penjenayah utama antarabangsa dibawa masuk dengan mudahnya oleh kerajaan Malaysia melalui lesen yang dikeluarkan oleh Malaysia Security Commission (MSC).

    Apa yang lebih menyakitkan ialah apabila Lye Thim Loong dari Avenue Investment Bhd. Mengatakan,

    “It’s good for Malaysia, Goldman is a good premier name, so it will add some spice to the market.”
    Goldman Sachs adalah Pembuat Keputusan Ekonomi Amerika

    Apakah kerajaan Malaysia tidak sedar bahawa kejatuhan ekonomi Amerika pada September 2008 yang bermula dengan Lehman Brothers adalah perancangan Goldman Sachs di Amerika?

    Apakah profesor-profesor ekonomi di IPT-IPT di Malaysia tidak meneliti laporan-laporan audit dan kenyataan-kenyataan billionaire-billionaire Yahudi dalam Bloomberg, CNN, CBS dan forum-forum ekonomi antarabangsa?

    Apakah penganalisis-penganalisis yang dijemput berceramah dalam forum-forum ekonomi dalam televisyen tidak sedar bahawa Timothy Geithner (bekas Pengerusi Federal Reserve Bank) adalah orang suruhan Goldman Sachs?

    Adakah mereka-mereka di atas tidak sedar bahawa bank paling kaya di dunia adalah Goldman Sachs bukannya bank-bank di China, Jepun dan Eropah seperti yang diwar-warkan oleh Majalah Forbes?

    Adakah mereka-mereka di atas juga tidak sedar bahawa maksud ‘kekayaan’ yang sebenar bukannya dinilai pada carta top ten keluaran majalah Forbes tetapi ia bermaksud ‘Siapa Paling Berkuasa”?

    Keempat-empat orang di atas adalah individu yang bertanggungjawab melobi kemenangan Barrack Obama sehingga menjadi presiden dan akhirnya Obama akan mengikut plan ekonomi yang diputuskan oleh empat Yahudi ini dalam waktu-waktu yang dirancang.

    ReplyDelete
  5. Penganalisis Ekonomi di IPT Perlu Aktif

    Sepatutunya tugas menghujahkan isu ekonomi seperti ini perlu dipertanggungjawabkan kepada para pensyarah dan profesor-profesor ekonomi melalui blog-blog peribadi mereka. Mereka tidak boleh hanya menyebarkan nota-nota kuliah sahaja tanpa mempamerkan kehebatan sebenar dalam bidang mereka.

    Para pensyarah-pensyarah sepatutnya lebih pro aktif di dalam bilik kuliah bagi menyebarkan permasalahan-permasalahan ekonomi di Malaysia dan antarabangsa. Penyebaran dan perbincangan isu-isu itu boleh menimbulkan mahasiswa yang berfikiran kritis dan analitik.

    Isu kemasukan Goldman Sachs di Malaysia bermula awal tahun 2010 ini perlu dihebah dan dibahaskan di kelas masing-masing secara drastik. Mahasiswa-mahasiswa ekonomi perlu didedahkan ilmu cara membezakan pelabur ekonomi dan penjenayah ekonomi.

    Kemasukan Goldman Sachs ke Malaysia juga sangat mengecewakan pelabur-pelabur tempatan kerana di dalam dunia saham dan ekonomi, Goldman Sachs dianggap sebagai Gengster Ekonomi yang boleh mengugut sesiapa sahaja bagi mengikut dasarnya hatta kerajaan sekali pun.

    Kehadiran Goldman Sachs ke Malaysia dalam suasana ekonomi dunia yang tidak memberangsangkan kemungkinan berkaitan dengan keputusan agen-agen Yahudi Zionis yang terlibat dalam mesyuarat Bilderberg 2009 lepas.

    Walaupun sebenarnya Goldman Sachs sudah menguasai saham-saham beberapa syarikat besar di Malaysia beberapa tahun dahulu namun pembukaan pejabat rasmi di Kuala Lumpur adalah titik tolak kepada permulaan empayar konspirasi yang sebenar.

    Kesimpulan

    Harus diketahui bahawa keluarga Rothschild sekarang tidak lagi menggunakan istilah 'Rothschild' dalam pembinaan penguasaan empayar ekonominya di peringkat dunia. Nama itu sudah menjadi klasik dan sejarah keluarganya dan ia sudah dikecam diperingkat antarabangsa melalui pendedahan pelbagai kes-kes konspirasi.

    Kini keluarga Rothschild menjalankan aktiviti konspirasinya melalui bank-bank pelaburan yang mempunyai sejarah tersendiri yang walaupun pada dasarnya tidak kelihatan berkaitan dengan Rothschild tetapi hakikat yang sebenarnya ialah ia dikuasai sepenuhnya oleh keluarga Rothschild dalam kaedah yang sangat licik dan sistematik.

    Cawangan pejabat organisasi Rothschild di Malaysia sudah lama di daftarkan di alamat berikut;

    Tingkat 29, Menara UBN, Jalan P.Ramlee, 50250 Kuala Lumpur. (No. Tel: 03-2687 0966)

    Tetapi apabila Goldman Sachs (cawangan Bank Rothschild) membuka pejabat barunya di Kuala Lumpur kelak, tidak dapat dipastikan adakah mereka akan menggunakan alamat yang sama seperti di atas atau sebaliknya. Kemungkinan juga Goldman akan menggunakan cara APCO Worldwide memasuki Malaysia iaitu dengan cara menggunakan alamat pejabat Mind Team Sdn Bhd di Midvalley, Kuala Lumpur serta beroperasi di pejabat yang sama.

    ReplyDelete
  6. Sejarah Rothschild

    Jika membincangkan soal konspirasi Yahudi dan sejarahnya, kita tidak boleh lari dari membicarakan tentang peranan penguasa ekonomi dunia iaitu House of Rothschild.



    House of Rothschild penting untuk dibicarakan dalam menyelidik konspirasi-konspirasi ciptaan Illuminati kerana House of Rothschild adalah penyumbang utama kewangan untuk Illuminati yang dibangunkan Adam Weishaupt pada 1776.

    Tanpa bantuan kewangan dari House of Rothschild, Weishaupt tidak dapat menjalankan kerja-kerja mengembangkan sayap Illuminati yang baru ditubuhkan itu.

    Dalam proses permulaan melebarkan sayap Illuminati, Weishaupt memerlukan peruntukan yang cukup untuk menampung kos-kos berikut;

    Tambang perjalanan dari Jerman ke negara-negara Eropah lain
    Cetakan risalah-risalah propaganda dan buku-buku kerja
    Kos-kos alat tulis untuk mesyuarat di lodge-lodge di seluruh Eropah.
    Individu Disebalik House of Rothschild

    House of Rothschild adalah gelaran bagi sebuah keluarga Yahudi yang kaya-raya. Keluarga Rothschild bukanlah berasal dari keturunan yang kaya-raya tetapi kegemilangan Rothschild hanya mula kelihatan apabila keturunan mereka sampai kepada Meyer Amschel Rothschild (1743-1812).



    Dalam isu penubuhan Illuminati , Meyer Amschel adalah individu yang bertanggungjawab memberi segala kemudahan kewangan kepada semua gerak kerja yang bakal dilakukan oleh Adam Weishaupt.

    Keputusan bantuan kewangan ini sudah pastilah ia arahan Dajjal kerana Meyer Amschel tinggal di Frankfurt manakala Weishaupt pula berasal dari Ingolstadt dan menubuhkan Illuminati di situ juga.

    Namun begitu, dalam konteks ini perlu kita lihat dahulu sejarah bagi pengasas sebenar keluarga Rothschild itu sendiri iaitu Amschel Moses Rothschild, bapa kepada Meyer Amschel.

    ReplyDelete
  7. Kisah Amschel Moses Rothschild

    Sebelum Amschel Moses meninggal dunia pada 29 Jun 1755, beliau amat berharap anaknya iaitu Meyer Amschel menjadi seorang Rabbi. Namun sebaliknya, anaknya tidak menjadi Rabbi, Meyer menjadi seorang penguasa bank yang gila perang.



    Menurut orang Yahudi, Amschel Moses sebenarnya seorang anak yatim piatu. Beliau dibela dan diasuh tentang didikan agama oleh seorang Rabbi terkenal di pekan kecil bernama Tschortkow, Frankfurt. Rabbi tersebut bernama Hershelle Tschortkower.



    Majoriti penduduk di pekan Galicia adalah berketurunan Yahudi Ashkenazi. Kehidupan seharian Rabbi Hershelle adalah berkaitan keagaamaan, kebajikan dan pendidikan. Amschel Moses adalah pengikut setia Hershelle, segala pengetahuan tentang kitab-kitab Yahudi diajarkan kepada Amschel Moses.



    Setelah sekian lama mendapat tunjuk ajar dari Rabbi Hershelle, Amschel Moses diberi peluang menjadi rabbi dan akhirnya Rabbi Hershelle mengahwinkannya dengan seorang gadis dari pekan Staniyn.

    Dengan bantuan bapa mertuanya, Amschel Moses berjaya membuka sebuah kedail kecil di pekan baru itu. Dia mengusahakan perniagaan itu bersama isterinya.



    Berminggu-minggu selepas Amschel meninggalkannya, barulah Rabbi Hershelle sedar bahawa wang kebajikan untuk anak-anak yatim yang disimpannya di rumah telah hilang. Rabbi Hershelle menjadi gelisah kerana wang tersebut wang derma orang ramai.



    * David de Rothschild antara pewaris keturunan Rothschild yang paling popular sekarang ini.

    ReplyDelete
  8. Rabbi Hershelle cuba mengagak siapa yang mencuri wang tersebut. Pada pengetahuannya, hanya seorang sahaja yang tahu di mana wang itu disimpan, orang tersebut ialah Amschel Moses Rothschild.



    Dia cuba bersangka baik kepada Amschel dengan menganggap Amschel mungkin memerlukannya untuk perkahwinannya beberapa minggu lepas. Rabbi Hershelle merasakan dia perlu juga pergi ke pekan Staniyn untuk berjumpa dengan Amschel. Rabbi Hershelle mahu memberitahu tentang kehilangan wang tersebut.

    Setelah berjumpa dengan Amschel, Rabbi Hershelle menceritakan apa yang berlaku kepada wang simpanannya kepada Amschel. Rabbi Hershelle juga memberitahu yang dia tidak marah jika benar Amschel yang mengambilnya, cuma dia meminta Amschel bertaubat kepada tuhan.



    Amschel hanya terdiam dan tunduk bila terdengar cerita Rabbi Hershelle. Tanpa berkata apa-apa ia bingkas bangun dan menyerahkan segala wang simpanannya kepada Rabbi Hersehelle dan berjanji akan menyerahkan selebihnya di kemudian hari.

    Rabbi Hershelle sangat gembira dengan sikap jujur Amschel Moses. Dia pun pulang semula ke Tschortkow.

    Satu hari, ketua polis daerah datang menemui Rabbi Hershelle dan memberi sejumlah wang kepadanya. Rabbi Hershelle terkejut dan bertanyakan untuk apakah wang itu diberikan.

    Ketua Polis daerah menceritakan kepada Rabbi Hershelle bahawa mereka telah menangkap seorang wanita yang mencurigakan yang sedang cuba menyembunyikan wang. Setelah dipaksa akhirnay wanita tersebut memberitahu wang tersebut diambil dari laci Rabbi Hershelle ketika beliau tidak ada di rumah.

    Setelah mendengar keterangan polis tersebut, barulah Rabbi Hershelle sedar bahawa sebelum perayaan Passover (Hari Raya Qurban kaum Yahudi), beliau telah mengarahkan seorang wanita membersihkan rumahnya.

    Kini Rabbi Hershelle mula teringatkan Amschel Moses dan berasa bersalah terhadap pula Amschel. Tanpa berlengah lagi Rabbi Hershelle pergi menemui Amschel dan menceritakan apa yang berlaku. Rabbi Hershelle menanyakan Amschel mengapa ia tidak memberitahu perkara sebenar dan mengapa ia pula menggantikan wang tersebut. Amschel tidak memberitahu Rabbi Hershelle perkara tersebut.

    Akhirnya, menurut Nissan Mendal (pengkaji cerita Rothschild), Rabbi Hershelle telah mendoakan kepada Tuhan agar Amschel Moses, anak-anaknya dan keturunannya menjadi orang yang berjaya di dalam dunia perniagaan.

    Perlu diingat bahawa keluarga Rothschild adalah penaja dana kepada Revolusi Perancis, Amerika, Eropah, Perang Napolean, Waterloo dan beberapa revolusi di Rusia dan Jerman.

    Kini, peranan pengaruh keluarga Rothschild yang berasal dari Yahudi Jerman itu diambil alih oleh salah satu cabang keluarga mereka iaitu Keluarga Rockefeller, iaitu Yahudi Amerika Syarikat.

    (sumber: Nissan Mendal, Kehot Publication Society) http://store.kehotonline.com/index.php

    *Adolf Hitler adalah cucu kepada salah seorang anak Amschel Moses Rothschild Alois Hitler pula adala bapa kepada Hitler.

    Ulasan

    Sejauh mana benarnya sejarah Rothschild ini hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Hanya cerita ini yang ada untuk dijadikan fakta asal-usul keluarga Rothschild dan ia pula bersumberkan pula dari buku-buku karangan Yahudi sendiri.

    Jika dilihat di internet, buku-buku online atau wikipedia sekalipun, sejarah Amschel Moses Rothschild kurang didedahkan, jika ada pun ianya tidak lengkap.

    Selain itu, sejarah Rothschild juga boleh dilihat di YouTube dengan olahan-olahan video yang menarik dan lebih mudah untuk faham.

    ReplyDelete
  9. Saya sgt bersetuju dgn hujah dr wan dan lord.. tp lord saya nmpk anda mempunyai maklumat yg menarik.. sy juga prnh mndengar teori new world order oleh golongan fmason.. harap jika saudara mempunyai maklumat2 yg seperti ini boleh berkongsi dgn mengemailkn saya artikwl tersebut. Tq

    ReplyDelete